Duurzaam ondernemen in ons DNA

Sociaal ondernemen

Sociaal en duurzaam ondernemen (ESG) is een essentieel deel van wie we zijn als bedrijf en hoe we werken. Wij helpen publieke en private organisaties om effectiever hun doelen te bereiken en kijken daarbij altijd verder dan de bottom line.

Allereerst werken we zoveel mogelijk op duurzame wijze. Al onze werknemers werken vanuit huis of reizen met de fiets of het OV naar ons kantoor in Utrecht. We werken vrijwel volledig digitaal (papiervrij), en we huren ons kantoor bij een sociale onderneming met aandacht voor duurzaamheid. De catering is vleesvrij met minimale voedselverspilling, en het pand draagt bij aan natuur in de stad met een binnentuin, bijenkorven op het dak, een ‘kamerplantenhospitaal’ en een plantenverzorgservice tijdens vakanties.

Op sociaal gebied geven we invulling aan onze SROI-doelstellingen via sociale inkoop. Het facilitair management en de catering van ons kantoor worden ingevuld door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook geeft Bizaline jonge mensen een kans om te starten met hun carrière door regelmatig stages aan te bieden als erkend leerbedrijf. Ons medewerkersbestand is een mix van jong en oud, mannen en vrouwen, en verschillende nationaliteiten. Op deze manier werken we aan een inclusieve cultuur.

Wat governance betreft staan wij voor een eerlijke en transparante manier van omgaan met al onze stakeholders, waaronder klanten, werknemers en onze flexibele schil. We zijn een horizontaal bedrijf en betrekken onze medewerkers actief bij de strategie- en besluitvorming, waarbij er altijd ruimte is voor onderlinge discussie. Dataveiligheid en privacy zijn belangrijke overwegingen bij het ontwerp en de continue verbetering van onze software. Ook bieden we 25% korting op onze diensten en producten voor goede doelen.

“Als strategisch adviseur zie ik elke dag dat organisaties het meest succesvol zijn wanneer ze opereren vanuit intrinsieke waarden. Welke behoeften zijn er, en hoe kunnen wij bijdragen aan een oplossing? Bij alle organisaties waarvoor wij werken, zorgen we dan ook dat de behoefte van de ‘klant’ (ook wel: gebruiker of burger) centraal komt te staan in de opgave en doelen. Zo maximaliseren wij onze impact op een betere wereld.”

Bel me terug

Heb je een vraag of suggestie en wil je daarover iemand spreken? Maak dan gebruik van ons eenvoudige Bel-me-terug-formulier.
Stuur ons je gegevens toe en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Bel me terug

Heb je een vraag of suggestie en wil je daarover iemand spreken? Vul dan je gegevens in en wij bellen je zo snel mogelijk terug.

Velden met een (°) zijn verplicht.

Bel me terug over de Training Strategy Execution Coach

Vul je gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Velden met een (°) zijn verplicht.

Bel me terug over de training OGSM voor beginners

Vul je gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Velden met een (°) zijn verplicht.